Autogén tréning

Relaxációs terápiák, az izmok meghatározott sorrendben történő megfeszítése és ellazítása, bárhol és bármikor segít a lelki nyugalom elérésében.  A relaxációs terápiák, módszerek két nagy csoportja közül az egyik az ún. önszuggesztív módszerek (pl. az Autogén Tréning), a másik a nem szuggesztív módszerek, melyek közül a legelterjedtebb a Jacobson-féle progresszív relaxáció.
Az autogén tréning lényege, hogy a rendszeresen, tréningszerűen végzett gyakorlatokkal – belső koncentrációval, önmagunkra irányuló passzív figyelemmel, semleges elfogadással – létrehozzuk a pszichés és testi ellazultságot. Ebben az alvás határán lévő ellazult, relaxált állapotban elménk befolyásolni képes testünk ön-regulációs, öngyógyító rendszerét, amely a keringést, szívritmust, légzést és a vegetatív idegrendszert is kontrollálja. Az autogén tréning eljárás lehetővé teszi a stressz kontrollálását oly módon, hogy megtanítjuk autonóm idegrendszerünket ellazítani.
A Jacobson-féle progresszív relaxáció módszer segítségével a szervezet izmait meghatározott sorrendben feszítjük és lazítjuk el, a feszítések-lazítások hatásai a gyakorlat során összegződnek. A rendszeres gyakorlás hatására a szervezet általános ellenálló képessége, fizikai megterhelhetősége, a kontrollképessége és önszabályozási állapota javul.

Autogén Tréning

Az autogén tréning (röviden AT) nevű relaxációs eljárást a XX. század harmincas éveiben alkotta meg J.H. Schultz német pszichiáter. Olyan módszert kívánt megalkotni, mely a pszicholanalízistől különböző módon a páciens autonómiáját, szabadságát és az egyén aktív részvételét a terápiában, a rendszeres otthoni gyakorlást tartja a gyógyulás központi elemének.

Módszerét hosszú évek kutatási tapasztalatával alapozta meg. Jelenleg talán ez az egyik legtöbbet kutatott és orvostanilag a legjobban megalapozott relaxációs módszer, amely erősíti a test öngyógyító folyamatait. Hazánkban (tanárom) Prof. Dr. Bagdy Emőke és Dr. Koronkai Bertalan nevéhez fűződik a módszer honosítása.
Az autogén tréning saját erőnkből merít, saját aktivitásunkat, autonómiánkat  használja fel (autogén = “önmagától működő”), ahogyan azt a neve is kifejezi, de mivel tréning – rendszeres gyakorlással sajátítható el.
A módszer kötött tematikájú, a hat alapgyakorlatot meghatározott sorrendben tanítjuk. A módszer elsajátítására rendelőmben egyéni és (kis)csoportos formában is van lehetőség. Egyéni terápia hossza (problémától, szerződéstől függően) 12-16 alkalom, csoportos formában 21 óra (7 alkalom / 3 óra).

Induló csoportok időpontja:

2017. 06. 29. (csütörtök) 18.15 – 20.30  Autogén tréning kezdő csoport Olvass tovább ITT

kep48